پذیرای شرکت‌های خارجی برای تامین واگن صادراتی هستیم

امیررضا رجبی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:
در آخرین جلسه با موضوع توسعه صادرات استان در سال گذشته مسئله واگن‌ها به جد بررسی و درخواست شد، بخش‌های دولتی و نیمه‌دولتی نیز می بایست به این مسئله ورود کنند و در این راستا پذیرای شرکت‌های خارجی برای تأمین واگن هستیم. عمده پروانه‌های بهره‌برداری استان مربوط به صنایع کوچک و متوسط است. همچنین در حوزه جواز تاسیس پس از یزد رتبه دوم داریم. یعنی در جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری به خوبی عمل کرده‌ایم.

مشکلات ارزی صادرکنندگان را یکبار برای همیشه حل کنید
محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق مشهد:
سال‌های سال است که صادرکنندگان با مشکل کمبود واگن دست و پنجه نرم می کنند و ۱۲ سال از آغاز پیگیری حل این مسئله گذشته است؛ اما تاکنون نتوانسته‌ایم مشکل واگن صادراتی را حل کنیم. درخواست ما این است که وزارت راه و شهرسازی تأمین واگن برای صادرات را وظیفه خود بداند و در این زمینه وارد عمل شود. مشکل ارز را باید یک بار برای همیشه حل کنند؛ دولت یا بگوید دریافت ارز آزاد است یا صادرکننده باید مابه‌التفاوت ریالی آن را بپردازد. وضعیت کنونی و بازی‌کردن با ارز، تنها به سود قلم‌های طلایی است.

کاظم شیردل، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی:
برگزاری گردهمایی صادرکنندگان و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز صادرات جهت حل‌وفصل مشکلات صادرکنندگان از جمله اقدامات این اتحادیه است. از اقدامات دیگر این اتحادیه می‌توان به انتشار دوفصلنامه تخصصی و راه‌اندازی دفتر هماهنگی صادرکنندگان در نیشابور به منظور تعامل با صنعتگران و تجار بود.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
en_USEnglish
fa_IRPersian en_USEnglish