بررسی فرصت‌های توسعه تجارت در سایه یک توافق‌نامه مهم تجاری


بررسی فرصت‌های توسعه تجارت در سایه یک توافق‌نامه مهم تجاری

نمایندگان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در همایشی که با حضور نمایندگان از نهادهای دولتی توسط اتاق بازرگانی تهران در مرکز همایش‌های صداوسیما برپا شد، فرصت‌های توسعه روابط تجاری در حوزه محصولات کشاورزی و صنایع غذایی و تبدیلی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

ریاست اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی نیز در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و حول محورهای صادرات ایران به اوراسیا و کشورهایی همچون قزاقزستان، قرقیزستان، روسیه، بلاروس و ارمنستان، فرصت‌های تجاری را مورد تحلیل قرار داد.

سومین نشست دیپلماسی اقتصادی ایران و اتحادیه اوراسیا با محوریت حوزه کشاورزی و صنایع غذایی توسط اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در این نشست که با همکاری نهادهای دولتی و بنگاه‌های بخش خصوصی در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برپا شد، فعالان اقتصادی چالش‌های پیش روی توسعه روابط تجاری بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بیان و راهکارهای رفع آن را بررسی کردند.

توافق تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حال حاضر مهم‌ترین و جامع‌ترین توافق‌نامه تجاری کشور است که می‌تواند موجب جهش مبادلات تجاری بین ایران و پنج کشور عضو این اتحادیه شود. کاهش قابل توجه تعرفه‌های تجاری بین ایران و این اتحادیه بستر مناسبی برای تسهیل تجارت و ایجاد انگیزه برای فعالان اقتصادی در کشور ما، فدراسیون روسیه، ارمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و بلاروس فراهم می‌کند.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
en_USEnglish
fa_IRPersian en_USEnglish